Mic Ghid de Început. Cinema-ul Regizat de Femei

Pentru că e un moment bun să recuperăm din lungul watchlist în care se tot strâng filme, criticul de film Flavia Dima ne ajută cu câteva titluri care pot servi drept prime stații într-o călătorie în cinema-ul regizat de femei. Lăsând la o parte anotimpul în care suntem, care servește de obicei ca focus pentru dragostea și admirația față de mame, surori, iubite și prietene, considerăm că recuperarea culturală a filmografiilor semnate de femei regizor este în continuare necesară. Recomandăm de asemenea cu mult entuziasm și seria Girls on Film a publicației Acoperișul de Sticlă cât și proiecțiile organizate de FILM MENU.

Așadar, vizionare plăcută și spor la explorat în continuare!

Classics

Cleo de 5 a 7

(1962, R: Agnès Varda)

Jeanne Dielmann 23 Quai du Commerce 1080 Bruxelles

(1975, R: Chantal Akerman)

Adoption

(1975, R: Márta Mészáros)

Daisies

(1966, R: Věra Chytilová)

The Piano

(1993, R: Jane Campion)

 

Hitlerjunge Salomo / Europa Europa

(1990, R: Agnieszka Holland)

Modern classics

La Ciénaga

(2001, R: Lucrecia Martel)

Marseille

(2005, R: Angela Schanelec)

Wendy and Lucy

(2008, R: Kelly Reichardt)

The Apple

(1998, R: Samira Makhmalbaf)

Beau Travail

(1999, R: Claire Denis)

Românești

Soldații. Poveste din Ferentari

(2017, R: Ivana Mladenovic)

Autoportretul unei fete cuminți

(2015, Ana Lungu)

Întoarcerea lui Vodă Lăpușneanu

(1989, R: Malvina Urșianu)

Touch Me Not

(2018, R: Adina Pintilie)

 

Non-ficițiune

D’est

(1993, R: Chantal Akerman)

East of War

(1996, R: Ruth Beckermann)

Paris is Burning

(1990, R: Jennie Livingston)

Cameraperson

(2016, R: Kirsten Johnson)

Les glaneurs et la glaneuse

(2000, R: Agnès Varda)